Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testarossa replica in France and presentation.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Testarossa replica in France and presentation.

Hello everyone.
    This is my first topic.

Excuse me for writing mistakes, I am French.
    I am Christophe, I live in the south France.
    44, drafter CAD / CAM.
    I have two replicas. (Porsche 993 Carrera S 1998, based on a 1983 911 3.00 liters and Audi RS4 B7 2007, based on a 2004 Audi S4 B6.
    If you are interested I can put pictures of my two other replicas in France.

And now I have to finish it ... A great adventure continues ...
    I will have many questions for you all, and I will present you my side solutions I adopted for my reply.
    I do not speak very much English, but I will try to express myself best.
    To build my replica in France, I feel very lonely.
    I already had some contact with people from the forum.
    I look your website everyday.

So here for my presentation for this car:
    2.8 V6 Fiero 1986.
    Imported into France with French paper.
    Chassis stretched cord.
    Front lights (ab + flashing), and rear lights to ferrari testarossa OEM.
    OEM wheels.

And much work.
    During the Christmas holidays, I will make reboot and do its mechanical maintenance.

I have some problems finishing.

As the gaskets on the door windows.
    Cutting B Pillar to put the glass. (i have a glass)
    Opening the rear hood ....

Full of fun topics to share with you ....

... I prepare you somes pictures.

Best regards.

Christophe.

Attached Files

Bienvenue sur le forum . Puisque vous avez fait de nous la faveur de la traduction de votre langue en anglais , je sentais que ce serait poli pour moi de retourner la faveur cette fois .

Votre voiture semble incroyable ! On dirait que vous avez encore un long chemin à parcourir avant qu'il ne soit terminé .

Je serais ravi de voir les photos de vos autres répliques . Moi, je ne suis pas une réplique de la mienne, mais je visite ce site tous les jours afin que je peux obtenir de l'idée et peut-être un jour, je serai en mesure de construire un de mes propres .

Bienvenue sur le forum une fois de plus . Votre maison en arrière-plan des images est très belle .

Bonne chance avec votre build . Ne vous inquiétez pas de la barrière de la langue , nous avons des gens de partout dans le monde sur ce forum et nous parlons tous des langues différentes . Surtout que nous traduisons à l'anglais .

Bienvenue à nouveau . Hâte de voir votre construction .

------------------------------
    English translation:

Welcome to the forum. Since you did us the favor of translating your language into English, I felt it would be polite for me to return the favor this once.

Your car looks amazing! Looks like you have a long road yet to go before it is finished.

I would love to see the pictures of your other replicas. I myself do not have a replica of my own, but I visit this site daily so that I can get idea's and perhaps one day, I will be able to build one of my own.

Welcome to the forum once again. Your home in the background of the pictures looks beautiful.

Good luck with your build. Don't worry yourself about the language barrier, we have people from all over the world on this forum and we all speak different languages. Mostly we translate it to English.

Welcome once again. Looking forward to watching your build.
    [COLOR=#333333]It's a never ending battle of making your cars better and also trying to be better yourself. - Dale Earnhardt Sr[/COLOR]

Comment

Welcome Christophe!

That's a beautiful replica you have there. I love the wheels and the lines seem to be quite straight and well defined!

Looking forward to seeing more from you!

Comment

Hello Mike;
        Great for your French is very well written.
        Thank you for your compliments and your welcome.
        Here are my two other replicas.

Best regards.

Christophe

.
        Attached Files

Comment

Christophe, welcome to the forum, as Mike says, we are from all over, so don't worry about your English.

Great to see a 'Ring sticker on the Audi, and I like how clean and tidy your cars are. The Testarossa looks like a nice base to work from. Stay in touch and please post updates as you make progress.

Be safe!

K9

Comment

The TR looks like it is in great hands

Welcome to the forum
            Now building in Mooresville NC
            [url]http://www.flickr.com/photos/adrianburton[/url]
            [url]http://profile.imageshack.us/user/AdrianBurton[/url]
            [url]http://s997.photobucket.com/albums/af91/AdrianBurton/[/url]

Comment

Bonjour Christophe ,
              je suis français aussi , de Bretagne .
              bonne chance pour la testa , j'adore cette voiture, j'ai eu la chance de conduire une vrai sur route et depuis si un jour je peux avoir une replique, je partirais surement dessus, tu l'as trouvé ou ?
              très belle réalisation pour les deux autres !!

Comment

Bonjour Dorige 56,

Merci pour ce sympathique message.
                C'est cool d’être sur un site US et d’écrire en français. (je traduirai en dessous)
                J'ai acheté ma réplique de Testarossa en Février 2008, a un gars sur un site français de kit car, il la présentait et la vendait ....sans la vendre, j'ai été la voir et je lui ai fait une proposition, sans vraiment vouloir acheter une auto, car j'avais déjà ce qu'il fallait .... mais bon , la passion de la remise en état a pris le dessus.
                j'adore chercher et trouver des solutions techniques pour mes autos ....et avec celle-là ....je suis servi.
                De plus le parcours est semé de belles rencontres, amicales avec d'autres passionnés , comme sur ce site.
                Elle était complète au niveau du Kit et surtout aux bonnes dimensions, mais dans un état, vraiment pas terrible, tant au niveau du montage ( à la va vite) qu'au niveau finition. (fils de fer et peinture).
                Elle fut stockée quelques année à 50 Km de chez moi , chez un garagiste qui a bossé dessus au niveau mécanique , perso j'allais y passé 2 jours par mois, pour tout reprendre au niveau montage et finition, mais depuis 2 ans, j'avais énormément de travail dans la boite ou je bosse, et du coup je n'ai eu que très peu de temps pour mes autos, et surtout en priorité pour ma petite famille, mais là je me suis décidé a la reprendre en main, je l'ai rapatrié à la maison, et je vais la finir dans les moindre détails, car sous l'aspect pas très net qu'elle a aujourd'hui, il y a plein de surprise techniques que j'expliquerai et imagerai par la suite. ( Adaptation et pose feux Arr Oem, Adaptation et pose feux Avt OEM, bas de caisse indépendant en acier, charnière de portières décalées à l'extérieur de 5 Cm. pour rotation sans aller sous l'aile Avt, Grille Arr Articulée avec Clé ouverture, Ouverture capot Avt sur vérins et roulements (grâce à Dave Terrill, Paupières de phares sur rotules pour réglage précis, Adaptation Roues OEM, Suspensions Avt Pneumatiques pour franchir les dos d'anes, et j'en passe....
                Donc voilà quelques années de travail , à mon rythme de tortue... mais elle était loin de chez moi , grosse erreur....rectifiée.

A très bientôt

Christophe

Hello Dorige 56,

Thank you for this nice message.
                It's cool to be on a US website and write in French.
                I bought my replica Testarossa in February 2008, a guy on a French kitcar site, because he was presenting and was selling ...without selling it .... I was seeing and I told him a proposal without really want to buy a car, because I already had what was needed .... but hey, the passion of the rehabilitation has taken over.
                I like to seek and find technical solutions for my car .... and with that one .... I used. In addition the course is dotted with beautiful meetings, friendly with other enthusiasts, as on this website.
                She was full at the Kit and especially to size, but in a condition, very poor, both in the assembly (in a hurry) than at finish. (son of iron wire and painting).
                It was stored year some 50 km from my house to a garage which has worked over the mechanical level, personally I was going past two days a month to start again at assembly and finish, but for 2 years, I ' had a lot of work in the compagny or I work, and suddenly I had very little time for my cars, especially in priority for my family, but then I decided to resume in hand, I have repatriated at home, and I'll finish it in the slightest detail, as under the aspect not very clear as it is today, there are plenty of technical surprise and I will explain with pictures, later . (Adaptation and poses Rear tail lights assembly Oem, Adaptation and poses Front OEM lights, independant rocker panels steel, door hinges shifted outside 2' for rotation without going under the front wing , Rear motors Grill articulated with key opening , Opening front hood with on damper gas and bearings (thanks to Dave Terrill, Headlight eyelids on ball joints for precise adjustment, OEM Adaptation Wheels, Front pneumatic Suspensions, and so on ....
                So here a few years working at my own pace turtle ... but she was far from home, big mistake .... rectified.

See you very soon

Christophe.
                Last edited by CHRISTOPHE de France; 12-22-2015, 04:47 PM.

Comment

Nice kit cars Christophe

Comment

Thank you all for your very warm welcome.
                    I make images of the various works carried out on the car .... because as we see it as .... not easy to believe that there has been enormously from work done ....
                    Here are just some pictures to understand the work.
                    I am an amateur and I had only two days a month to work on the car.
                    Be indulgent.

Friendship to all.

Le 30 Janvier 2011:

Le 26 Janvier 2012:

Le 29 Mars 2012

4 Brakes Ferrari replica:

Battery has moved the rear:

Attached Files

Comment

Welcome to the forum! This is a great community full of helpful people. I have a TR and can help with drawings, photos. Good luck with your build you have a great start!
                      Attached Files

Comment

ho la la du beau travail tout ça , c'est vrai qu'elle a l'air d'avoir besoin d'un peu de soin , maintenant qu'elle est au pres de toi , ça sera plus simple de la finir!!
                        tu comptes remettre les ailettes sur les portes?
                        il y en a une a vendre sur leboncoin en blanc , sans les ailettes justement!
                        bonne continuation.
                        pascal

ho the great job all that, it is true that it seems to need a little care now that it is near you, it will be easier to finish !!
                        you gonna put the fins on the doors ?
                        there's a sale on leboncoin in white, just without fins !
                        good continuation.
                        pascal

Comment

Originally posted by FerrariXXXman View Post
                          Welcome to the forum! This is a great community full of helpful people. I have a TR and can help with drawings, photos. Good luck with your build you have a great start!
                          really superb

Comment

Hello Ferrarixxxman

Your car is beautiful, a dream for me.
                            I had seen it for sale on E-bay, and I had recovered from photo to my personal file.
                            The MR2 rear quarter panels and glass windows are great, your car is a work of art. I'll dream to be able to do that.
                            But this is not my expertise.
                            I preciously guard your personal details, for I have questions about finishing problems on my car: opening the back cover as complete on your own and that of Michael (Bodyman), I have a big gap at the bottom of the window door when it is closed, so I will contact you.
                            Thank you for this aid proposal.

Attached pictures of the problem, (07 July 2008).
                            See you soon.

Best regards.

Attached Files

Comment

Bonjour Pascal,

Je vais la refaire comme une testarossa d'origine, j'ai bien travaillé sur les portières, car c’était dans un état misérable, mais je n'ai pas encore fini.
                              J'ai vu la Testa sur LBC, c'est un châssis court, non rallongé, et il y en a une très belle en Belgique, de toute beauté, sauf les feux Arr.

http://www.leparking.fr/voiture-occa.../ZX3I46A4.html

A bientôt.

Christophe

Hello Pascal,

I'll do it again as an original testarossa, I have worked on the doors, because it was in a miserable state, but I have not finished yet.
                              I saw the Testa on LBC, it's a short frame, not lengthened, but there is a very beautiful Belgium, beautiful, except rear taillights.

http://www.leparking.fr/voiture-occa.../ZX3I46A4.html

Attached Files

Comment

Unconfigured Ad Widget

Collapse
                              Working...
                              X